Бюджетні слухання: дороги



ФОТО

В обласній раді продовжується серія бюджетних слухань. Сьогодні аналізували перспективи фінансування дорожньої галузі.

Учасники засідання: голова постійної комісії з питань бюджету, фінансів та цінової політики Михайло Імберовський, депутати облради Олександр Омельчук, Василь Столяр, Юрій Ройко, Михайло Скопюк, Юрій Цейко, Сергій Леонтьєв, а також посадовці ОДА - заступник голови ОДА Валентин Цьось, директор департаменту фінансів Ігор Никитюк та заступник директора департаменту регіонального розвитку та житлово-комунального господарства  Віктор Довгополюк.

На початку слухань Михайло Імберовський відмітив, що дуже добре, що ОДА внесла на розгляд сесії проєкт рішення Про затвердження Програми розвитку інфраструктури у Волинській області на 2019 – 2022 роки та заявив, що закликатиме депутатів підтримати цю програму. До слова, проєкт має позитивні рекомендації на сьогоднішньому засіданні постійної комісії з питань промисловості, транспорту, зв’язку, паливно-енергетичного комплексу, архітектури, будівництва та житлово-комунального господарства.

Віктор Довгополюк розповів про перспективи фінансувіання галузі. Очікується, що на волинські дороги буде спрямовано 738 млн 400 тис. грн з державного бюджету. За ці кошти не можна буде робити поточних ремонтів, але, разом з тим, 18% буде спрямовуватисмя на експлуатаційне утримання доріг. Решта ж - капітальні видатки, з яких 20% (а це 147 млн грн)  буде виділятися на комунальні дороги.

Планується в наступному році доробити три об'єкти, які не встигають завершити цьогоріч. Йдеться про дороги з Володимира-Волинського до Микитич, з Володимира-Волинського до Амбукова та з Носачевич до Колок.

Віктор Довгополюк каже, що пропонуватиметься системний підхід до розподілу коштів на комунальні дороги. Зокрема, одна ОТГ може претендувати лише на один об'єкт, а решту може робити тільки за власні кошти. Місто обласного  значення може подати не більше трьох об'єктів.

Крім того, профільний чиновник говорив про потреби у видатках на забезпечення безпеки на дорогах, бо на відремонтованих магістралях почастішали випадки ДТП.

Михайло Імберовський поцікавився, який рівень освоєння дорожних видатків у році, що минає. Відповідь пана Довгополюка   коротка: низький. Причин називають дві. Одна з них, надто пізно розблокований бюджет, який, як пам'ятаємо, ОДА під керівництвом Олександра Савченка намагалася оскаржити в суді. Друга причина неосвоєння дорожнього бюджету- погана якість проектно-кошторисних документацій, які подають ОТГ.

Михайло Імберовський зауважив, що підготовка ПКД на Волині - проблема, на яку скаржаться лідери громад. Окремі голови зі Старовижівщини робили ПКД у Львові в максимально короткі строки. Віктор Довгополюк каже, що  до фахового рівня львівських проєктантів, до яких звертаються волиняни, є чимало питань. На Волині ПКД роблять довше, але якісніше. Проблема в тому, що  проєктантів не вистачає.

Депутат Олександр Омельчук говорив про неохідність посилення контролю за тими суб'єктами господарювання, які шкодять дорогам, порушуючи вантажні норми великогабаритних перевезень. Причому, йдеться не тільки про перевізників піску, чи щебеню, а й зерна та інших товарів агробізнесу.

Учасники слухань погоджуються, що в цій сфері потрібно змінювати підходи та жорсткіше контролювати і впливати на ситуацію.

 

Довідково про бюджет охорони здоров'я 2020 (за інформацією пояснювальної записки проєкту обласного бюджету)

 

Відповідно до проєкту Закону України „Про Державний бюджет України на 2020 рік” місцевим бюджетам передбачена субвенція на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах обсягом 738 406,4 тис. гривень. Відповідно до бюджетного запиту головного розпорядника коштів видатки розподілено департаменту регіонального розвитку та житлово-комунального господарства облдержадміністрації в обсязі 590 735,24 тис. грн, у тому числі на поточний ремонт та експлуатаційне утримання доріг загального користування місцевого значення – 147 671,2 тис. грн та на капітальний ремонт доріг загального користування місцевого значення – 443 064,04 тис. гривень. Решта асигнувань планується передати місцевим бюджетам у сумі 147 671,16 тис. грн для проведення робіт на дорогах комунальної власності.

Динаміка  обсягів видатків на утримання та розвиток  інфраструктури доріг  за рахунок субвенції з державного бюджету  показує значний приріст фінансового ресурсу, який з 2018 року збільшився майже удвічі.

 

Згідно з вимогами пункту 3 статті 103¹ Бюджетного кодексу України перелік об'єктів з будівництва, капітального та поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності із зазначенням обсягів бюджетних коштів для їх фінансового забезпечення за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах, затверджується обласною державною адміністрацією за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства. Враховуючи зазначене,  кошти субвенції у сумі 147 671,16 тис. грн на проведення робіт на дорогах комунальної власності будуть розподілені між місцевими бюджетами після  затвердження та погодження переліків.