Прокурору Волинської області Гілю А. Голові Волинського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України Гупало В.М.

Депутат: 
Єлева Ю.В. Пасаман М.М. Слабенко С.І.
Зміст звернення чи запитання: 

На адресу депутатів Волинської обласної ради надійшло звернення жителів смт. Локачі та сіл Локачинського району щодо незадовільних умов роботи в зимовий період діючої автобусної станції смт. Локачі ВАТ «ВОПАС-10799» та роботи новозбудованої автобусної станції по вул. ЛуцькійДб районного центру.

Суть звернення полягає у тому, що приміщення залу очікування автобусної станції ВАТ «ВОПАС-10799» протягом зимового періоду 2009-2010 року не опалювалося, фактичне перебування пасажирів в залі очікування обмежене (частина здана в оренду для проведения комерційної діяльності), існуюча дерев'яна надвірна вбиральня примітивного типу, відсутні умови для дотримання правил особистої гігієни. В той час, новозбудована автобусна станція, яка відповідає сучасним вимогам, не працює.

Дане питания неодноразово висвітлювалось у засобах масової інформації. В останній публікації газети «Волинь-нова» від 11.03.10р. №27 кореспондентом О.Нагорним висвітлена об'єктивна ситуація, що склалася стосовно роботи автобусних станцій в смт. Локачі. Згідно інформації кореспондента, адміністрація ВАТ «ВОПАС-10799», користуючись монопольним становищем не виконувала приписи контролюючих служб (МНС, санепідслужби та ін.) пропозиції місцевої влади щодо покращення стану надання послуг обслуговування пасажирів та перевізників. Свою діяльність здійснює з порушеннями вимог законодавства України і не гарантує дотримання безпечних умов обслуговування населения. Слід відмітити, що таке ж стосується і інших автобусних станцій області.

Звертаємо увагу, що грубе ігнорування керівництвом ВАТ «ВОПАС-10799» вимог законодавства України може призвести до виникнення непередбачуваних надзвичайних ситуацій у місцях масового перебування населения.

На сьогоднішній час підприємство не проводить комплексних заходів щодо усунення недоліків встановлених контролюючими службами, не виконує рішення адміністративних судів різних інстанцій, щодо припинення своєї діяльності.

Реальна картина, яку ми спостерігаємо на автостанціях підтверджує те, що названим підприємством не забезпечуються умови для здійснення необхідної діяльності, не створюються безпечні умови праці робітників та обслуговування пасажирів, при цьому незрозуміло, яким чином у 2003 році 26 автобусним станціям ВАТ «ВОПАС-10799» присвоено класність і на підставі яких вимог. Експлуатація деяких приміщень автостанцій продовжується попри критичний стан їх будівель. Окремі площі приміщень залів очікування надаються в оренду для здійснення комерційної діяльності, при цьому зміни в перепланування приміщень проводиться без розробки проектної документації та відповідного погодження ії.

Разом з тим, даним підприємством не виконуються Указ Президента України та розпорядчі документи Кабінету Міністрів України щодо підготовки об'єктів транспортної інфраструктури до проведения чемпіонату «Євро-2012» в Україні.

Виникають сумніви щодо виконання адміністрацією підприємства станційного збору в повному обсязі, роботодавчих зобов'язань, відповідної оплати податків та обов'язкових відрахувань у пенсійний фонд.

Зазначене вище наштовхує на те, що едина мета, яку переслідує керівництво даного підприємства, це додаткове фінансове збагачення.

Враховуючи вище викладене, з метою створення належних умов обслуговування пасажирів та роботи працівників, виконання Указу Президента України та розпорядчих документів Кабінету Міністрів України щодо підготовки об'єктів транспортної інфраструктури області до проведения чемпіонату «Євро-2012» в Україні, впорядкування ситуації, що склалася в роботі автобусних станцій, зокрема смт.Локачі, просимо розглянути даний депутатський запит та ініціювати перевірку діяльності усіх автобусних станцій області на предмет дотримання вимог: Закону України «Про автомобільний транспорт» (в частині обов'язкових послуг, що надаюся автостанціями пасажирам, перевізникам);

* законність здійснення станційного збору (об'єм та якість послуг, які входять в станційний збір);
* законності експлуатації будівель і споруд, в тому числі надання приміщень (в будівлях автостанції) в оренду та суборенду для здійснення господарської діяльності;
* забезпечення належних умов праці працюючих та обслуговування пасажирів;
* дотримання вимог земельного законодавства України (наявність договорів оренди, державних актів);
* дотримання протипожежних та санітарно-гігієнічних вимог;
* дотримання вимог антимонопольного законодавства;
* дотримання вимог податкового, пенсійного законодавства.