У Верховній Раді кажуть, що з’ясування обставин полону бійців 51 бригади -- не компентенція нардепів



 В Комітеті з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності розглянуто звернення Волинської обласної ради щодо створення Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України для з’ясування обставин полону бійців 51 окремої механізованої бригади Сухопутних військ України та розслідування подій, які відбулися на териконі (південна околиця міста Свердловська Луганської області, поблизу селища Хмельницький) з 15 по 25 липня 2014 року.
"У межах компетенції повідомляємо, що відповідно до частини третьої статті 89 Конституції України Верховна Рада України може утворювати тимчасові слідчі комісії (далі - ТСК).
ТСК є колегіальним тимчасовим органом Верховної Ради України, що утворюється за ініціативою органів парламенту або групи народних депутатів України у кількості не менш як ЗО чоловік.
Підставами для утворення ТСК є здійснення парламентського контролю шляхом проведення розслідування з питань, що належать до повноважень парламенту і становлять суспільний інтерес.
Про створення тимчасової слідчої комісії приймається постанова, за яку має проголосувати не менше ніж одна третина від конституційного складу Верховної Ради України. При цьому питання про утворення ТСК включається до порядку денного пленарних засідань Верховної Ради без голосування.
Порядок утворення, вимоги до персонального складу ТСК, повноваження та інші питання роботи ТСК регламентовано частинами другою - п’ятою, сьомою, восьмою статті 85, статтями 87, 88 Закону України «Про Регламент Верховної Ради України».
ТСК має право користуватися всіма засобами встановлення істини, а саме: допитувати свідків, вимагати і досліджувати (вивчати) документи, проводити експертизи, слідчі експерименти тощо. Така комісія має право викликати будь- яку особу для дачі пояснень, вимагати надання необхідної інформації та документів, що стосуються справи. Водночас, тимчасова слідча КОМІСІЯ парламенту не може підміняти собою правоохоронні чи судові органи, не має права здійснювати оперативно-розшукові чи слідчі дії.
Крім того, згідно з частиною четвертою статті 89 Конституції України висновки і пропозиції тимчасових слідчих комісій не є вирішальними для слідства та суду. Конституційний характер відповідного припису вказує на те, висновки та пропозиції ТСК мають повідомний характер, і вони не є такими, що зумовлюють характер дій відповідних органів слідства чи суду, а лише привертають їх увагу до відповідних фактів та обставин, що стали предметом парламентського розслідування.
Також повідомляємо, що звернення Волинської обласної ради щодо необхідності створення ТСК для з’ясування всіх обставин полону бійців 51 ОМБ та розслідування подій, які відбулися на териконі (південна околиця міста Свердловська Луганської області, поблизу селища Хмельницький) з 15 по 25 липня 2014 року доведено до відома народних депутатів України - членів Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності з метою прийняття ними відповідного рішення у порядку передбаченому Регламентом Верховної Ради України", --
відповідає на звернення Волиньради перший заступник голови Комітету Микола Паламарчук.