Обласна програма розвитку інфраструктури потребує вдосконалення, - депутати



Депутат обласної ради Іван Мирка звернувся до керівництва ради з пропозицією  розглянути  звіт  про виконання  Програми розвитку інфраструктури у Волинській області на 2019–2022 роки.  Питання включила до свого порядку денного  постійна комісія з питань промисловості, транспорту, зв’язку, паливно-енергетичного комплексу, архітектури, будівництва та житлово-комунального господарства на сьогоднішньому засіданні.

Іван Мирка каже, що попередньо проаналізував Програму і має до неї низку зауважень. Він вважає, що документ не відповідає вимогам сьогодення у кількох напрямках. Зокрема, не передбачено заходів співпраці з територіальними громадами в частині ведення дорожнього господарства та організації пасажирських перевезень. Крім цього, Програма не містить заходів щодо розвитку на Волині залізничного та авіаційного сполучень. Наслідком цього, на переконання  депутата, є  скасування рейсів рейкового потяга Луцьк-Львів і міжнародного залізничного рейсу Здолбунів-Ковель-Хелм. Також Іван Мирка стверджує, що зменшилися об'єми перевезень в київському напрямку, а на приміських маршрутах збільшилася частка нелегальних перевезень, внаслідок чого поменшало податків.

На думку депутата,  тема  пасажирських перевезень є дратівливою у суспільстві і продукує недовіру до влади.

Тримати відповідь на такі зауваження прийшли посадовці ОДА. Зокрема, директор департаменту інфраструктури  ОДА Віктор Довгополюк розповів про те, як освоюються кошти на ремонт і будівництво доріг. Він повідомив, що в 2019 році відремонтували та побудували 401 км доріг, на що освоєно понад 1,4 млрд грн. В 2020 році доріг зробили стільки ж, але потратили понад 2,7 млрд грн. Вартість ремонтів і будівництва зросла через інфляцію. "Якщо в 2015-2016 роках один кілометр дороги вартував 5-6 млн грн, то в 2020 від 8 до  20 млн грн", - пояснив Віктор Довгополюк.

В профільному департаменті стверджують, що в рамках Програми опікувалися й безпекою доріг: встановили майже 800 дорожніх знаків, зробили розмітку на 483 км доріг  та на 418 дорожніх переходах, замінювали сигнальні стовпчики та ремонтували тротуари. Загалом, програма була розрахована на 40 млрд грн, але левова частка коштів не виділялася.

Між тим, депутата Віктора Харчука цікавила якість проведених ремонтів доріг і гарантії. Віктор Довгополюк запевнив, що дороги, зроблені  в 2019 році, не потребуватимуть ремонту 5 років, а ті, що в 2020 - мають до 10 років гарантії.

Пан Харчук до такої інформації поставився скептично.

Начальниця управління транспорту та зв’язку Наталія Остапкович "відбивалася" від критики щодо відсутності в Програмі заходів із вдосконалення мережі залізничних та налагодження авіаційних перевезень. Вона переконує, що ця тема - не компетенція управління, а центральних органів влади та державних підприємств, як то "Укрзалізниці". Разом з тим, однією з причин погіршення ситуації із залізничними перевезеннями чиновниця назвала карантинні обмеження і кризу, спричинену пандемією коронавірусу.

Іван Мирка частково погодився з аргументами пан Остапкович щодо впливу карантинних обмежень, але самі позиції і відношення профільного управління до

виконання службової роботи  різко розкритикував і навіть запропонував депутатам  дати незадовільну оцінку  діяльності управління. Ще одна пропозиція Івана Мирки - винести питання про звіт управління на сесію.

Депутат Іван Киричик вважає, що проблеми потрібно вирішувати в комплексі: мають бути якісні дороги, тоді й будуть вирішені питання з перевезеннями.Такої ж думки і перший заступник голови обласної ради Юрій Поліщук. Він нагадує, що  волиняни досить часто звертаються до влади з проблемами транспортного сполучення та якості пасажирських перевезень.

Депутат Андрій Козюра не підтримав пропозиції щодо надання оцінки роботи чиновників, але наполягав на тому, щоб обласну Програму розвитку інфраструктури зробити більш дієвою. Ідея зі звітом управління транспорту  - депутатові імпонує, але, на переконання пана Козюри, звіт потрібно заслухати на засіданні профільної комісії, яка визначиться, чи розглядати його ще й в сесійному форматі. Ця пропозиція була підтримана постійною комісією.