Не створювати штучних перепон для малого та середнього бізнесу, - побажання депутатів для волинських митників



Сьогодні відбулося засідання постійної комісії обласної ради з питань міжнародного співробітництва, зовнішньоекономічних зв’язків та інвестицій, на якому депутати заслухали інформацію про діяльність Волинської митниці, а також про  стан, проблеми та перспективи  розвитку митної та супутньої інфраструктури на ділянці українсько-польського кордону у зоні діяльності Волинської митниці ДФС.

Т. в. о. заступника начальника Волинської митниці ДФС Тетяна Кравець розповіла, що за результатами п’яти місяців роботи цього року, Волинська митниця ДФС виконала індикативні показники на 127,3%, а у цифрах сума сягає 6,076 млрд грн.   Перевиконання становить понад 1,3 млрд грн. Якби в Україні далі діяв так званий митний експеремент, то ці кошти могли би спрямувати на будівництво та ремонт волинських доріг. Пані Кравець каже, що Волинська митниця - лідер серед інших українських митниць.

Між тим, депутатів більше цікавила інформація про розвиток інфраструктури митниці. "Жоден інвестор не прийде на Волинь, якщо їхатиме через такий пункт пропуску, як Устилуг", -  заявив заступник голови комісії Юрій Гупало. Він вважає, що за останні 4 роки на митниці не було ніяких зрушень в плані покращання інфраструктури.

Тетяна Кравець розповіла, що на Волині є 9 пунктів пропуску. З них 3 - залізничні і перебувають на балансі залізниці. Решта - автомобільні пункти пропуску, що на балансі митниці. Між тим, з її слів, не все залежить від балансоутримувачів. "Реконструкція Устилуга - досить болюча тема. У 2018 році ми відкорегували ПКД, в 2019, сподіваємося, завершиться експертиза проекту. Кошторис будівництва 212 млн грн. На будівництво пункту пропуску в Доманово потрібно 220 млн грн. Митниця підготувала бюджетний запит на завершення інфраструкторуних об'єктів в пункті пропуску "Ягодин". Потрібно понад 500 тис. грн, але коштів поки немає", - розповіла Тетяна Кравець.

У той же час, пункт пропуску в с. Піща не має навіть кошторисної документації на будівництво пункту пропуску, оскільки місцева Шацька РДА затримує розгляд питання з виділенням землі.

Попри ці пояснення Юрій Гупало різко розкритикував роботу митниці: "За чотири роки  нічого не зроблено: не розбудували ані Устилуг, ані Піщу, Ратне чи Пулемець. Розмитнення триває не три години, а часом дві-три доби треба стояти. Завжди хтось винен, тільки не митниця. Інфраструктуру не розвиваєте, назустріч підприємцям не йдете, за перевезення бурштину відповідальності немає". Разом з тим, він визнав, що у роботі волинських митників є й позитивні напрацювання.

Голова комісії Валерій Курстак, поцікавився ситуацією з контрабандою бурштину. Тетяна Кравець переконує, що існує ряд юридичних колізій в цьому питанні. Зокрема, бурштин не належить до переліку товарів, які підпадають під статтю контрабанди. За 11 зафіксованими спробами переміщення бурштину через кордон у 9 справах суд постановив повернути бурштин власникам, ще дві справи досі розглядають.

Комісія взяла інформацію до відома та рекомендувала митниці створити лояльніші умови для представників малого та середнього бізнесу.

Фото