Національна суспільна телерадіокомпанія України відповіла на звернення Волиньради



 

  ПАТ «Національна суспільна телерадіокомпанія України»  відреагувала на  рішення  Волинської обласної ради від 23.11.2017 року №16/41 «Про підтримку звернення Волинської регіональної дирекції філії Публічного акціонерного товариства «Національна суспільна телерадіокомпанія України» щодо припинення руйнації регіонального суспільного телерадіопростору України».

У відповідь член правління ПАТ «НСТУ»    Микола Чернотицький наголосив, що ПАТ «НСТУ» працює відповідно до Закону України «Про Суспільне телебачення і радіомовлення України».
"Усі актуальні новини, офіційні позиції, заяви про хід реформ, а також протоколи Правління та рішення Наглядової ради, у тому числі звіти про роботу Публічного акціонерного товариства «Національна суспільна телерадіокомпанія України» Ви завжди можете знайти на сайтах суспільного мовника https://suspilne.media/ або http://ltv.com.ua/.
Що стосується регіональних філій, то об’єднання Луганської і Донецької філії відбулося заради головної мети Суспільного мовника - створення якісного контенту. Присутність незалежного українського інформаційного телебачення на цій території надзвичайно важлива. Тому наш найперший пріоритет - якісний контент. Однак для його виробництва потрібні технічні та виробничі потужності. Тож об’єднання двох філій та їхніх ресурсів допоможе досягти цієї мети. У зв’язку з тим, що на сьогоднішній день Донецька філія слабкіша адміністративно, Луганській філії були передані адміністративні функції. Це адміністративне злиття, яке не торкнеться творчих колективів. У ситуації з Новгород-Сіверською філією було прийняте рішення стоврити корпункт у Новгороді-Сіверському, що адміністративно вважатиметься частиною Чернігівської філії. Це рішення було прийняте, оскільки Новрогод-Сіверська філія виробляла лише 1 годину 36 хвилин власного контенту. При цьому, вартість утримання цієї філії на рік - 3, 5 млн. грн., а штатна кількість працівників - 39 осіб. Такий розподіл ресурсів є необгрунтованим ні з точки зору економічної, ні з точки зору забезпечення мовлення місцевого каналу для території з населенням 13 тис. осіб. Після реорганізації на частоті «Новгород-Сіверської регіональної дирекції «Сіверська» мовитиме обласна Чернігівська телерадіокомпанія. А корпункт в Новгороді-Сіверському вироблятиме власні новини для Чернігівської та Сумської областей. У корпункті працюватимуть 8 осіб творчого складу, котрі повністю забезпечуватимуть виробництво місцевих новин та інформаційних матеріалів. В той же час, адміністративно-господарчі, організаційні та супровідні функції на себе візьме Чернігівська філія. Таким чином місцевий мовник не зникне, а навпаки - інформаційне поле цього регіону підсилиться якісним контентом, що вироблятиметься на весь регіон спільними зусиллями колективу корпункту в Новгороді-Сіверському та Чернігівській філії. Крім того, така структурна реорганізація дозволить вивільнити 2,5 млн. грн. вже в наступному році та спрямувати їх на модернізацію мовлення. Це безумовно сприятиме зростанню інтересу громади до якісного контенту суспільного мовника в регіоні.
Щодо колективу Львівської філії, інформуємо, що цьому колективу була оперативно надана відповідь по фінансуванню. Фінансування цієї філії проводиться відповідно до затверджених раніше фінансових планів. Питання розміру оплати праці працівників філії «Львівська регіональна дирекція» відноситься до компетенції менеджменту самої філії. На сьогодні штат філії складає 315, 5 посад. Збільшення заробітної плати можливе за рахунок оптимізації ресурсів, проте жодних пропозицій щодо такої оптимізації від керівництва філії не надходило. Центральна дирекція ПАТ «НСТУ» уже розпочала процес оптимізації в усій компанії.
Питання преміювання членів правління ПАТ «НСТУ», якого Ви також торкнулись, належить до виключної компетенції Наглядової ради суспільного мовника. Рішення про преміювання приймається Наглядовою радою залежно від результатів роботи кожного з членів правління та успішності виконання ним своїх завдань відповідно до звіту за роботу один раз на квартал. Такі умови оплати праці передбачені контрактами членів правління.
Щодо подальших реформ у регіонах повідомляємо, що наразі розглядаються різні варіанти реформування регіональних філій, у тому числі і створення на їх основі хабів та бюро. На даний момент немає офіційного рішення Правління щодо регіонів, де будуть створені хаби, тож слідкуйте за оновленнями на вищезазначених офіційних сайтах - команда Суспільного неодмінно повідомить про всі офіційні рішення шляхом відповідних публікацій.
Також повідомляємо, що у Волинській регіональній філії працює одразу дві радіостанції: Волинське радіо та радіо «Луцьк». В подальшому, у зв’язку з реформуванням суспільного мовлення, вони матимуть більше регіональних передач та змістовної інформації саме про регіон.
Звертаємо Вашу увагу також й на те, що у демократичних державах інформаційний простір формується шляхом невтручання влади та неурядових громадських організацій в роботу незалежних суспільних мовників. А всі управлінські рішення ПАТ «НСТУ» приймаються виключно з урахуванням ст. 4 Закону України «Про Суспільне телебачення і радіомовлення України». Вимоги щодо зміни управлінських рішень ПАТ «НСТУ» можуть визнаватись порушенням ст. З згаданого закону", - пише пан Чернотицький.

На це ж саме рішення Волиньради відреагували в Національній раді України з питань телебачення і радіомовлення.
"Найбільшою цінністю суспільних мовників вважається їхня незалежність від урядових і політичних сил» тому жодна державна інституція не повинна диктувати своїх вимог чи побажань суспільним телерадіокомпаніям. Створення суспільного мовника в Україні відбувається відповідно до Закону України «Про Суспільне телебачення і радіомовлення України» (далі - Закон), який визначає принципи діяльності та гарантії незалежності НСТУ. Зокрема, відповідно до підпункту 6) пункту 1 статті 3 Закону одним із принципів діяльності НСТУ є незалежність управління та поточної діяльності від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб, політичних партій, підприємств, установ, організацій, фізичних осіб.
Закон чітко окреслює роль Національної ради у процесі створення Суспільного мовлення - обрання Наглядової ради і переоформлення ліцензій згідно з вимогами Закону. Іншими повноваженнями щодо діяльності НСТУ регуляторний орган не наділений.
Водночас суспільний мовник має звітувати про свою діяльність перед громадянами. Саме Наглядова рада відповідно до пункту 5 частини 2 статті 7 зазначеного Закону затверджує щорічний звіт про діяльність НСТУ і забезпечує його оприлюднення. Також передбачено і фінансову звітність НСТУ - обов’язковий аудит (стаття- 16), що має здійснюватися незалежною аудиторською фірмою, яка визначається Наглядовою радою НСТУ за результатами проведеного конкурсу.
 Правління НСТУ було створено 15 травня 2017 року і Національна рада, власне як і все суспільство, сподівається, що перший звіт про діяльність українського суспільного мовника буде підготовлено й оприлюднено вчасно.
Національна рада розуміє, який складний реорганізаційний період переживають колективи колишніх державних телерадіокомпаній, однак сподівається, що спільними зусиллями менеджменту НСТУ і творчих працівників, які розуміють завдання і місію суспільного мовлення, цей загальнодержавний проект буде втілено в життя, і українське суспільство нарешті матиме якісний, різноманітний, неупереджений, збалансований та інноваційний телевізійний і радіопродукт, якого так бракує нині", - йдеться у листі за підписом голови Національної ради Юрія  Артеменка.