Чи ремонтуватиме Волинський облавтодор волинські дороги?



На це та інші запитання намагались знайти відповіді члени постійної комісії  обласної ради з питань промисловості, транспорту, зв’язку, ПЕК, архітектури, будівництва та ЖКГ на своєму сьогоднішньому засіданні. Депутати розглянули колективне звернення працівників дочірнього підприємства «Волинський облавтодор» ВАТ «Державна акціонерна компанія Автомобільні дороги України». Дорожники звинувачують керівництво новоствореного державного підприємства "Служба місцевих автомобільних доріг у Волинській області" в упередженому ставленні.
Директор ДП «Волинський облавтодор» Руслан Мандзюк розповів, що у поточному році вони неодноразово брали участь у тендерах на закупівлю послуг з поточного дрібного ремонту та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, замовником яких нині виступає ДП "Служба місцевих автомобільних доріг у Волинській області", втім їхні тендерні пропозиції були безпідставно відхилені хоча відповідали усім вимогам тендерної документації. 
Своєю чергою директор ДП "Служба місцевих автомобільних доріг у Волинській області" Ігор Свиридов розповідає, що ними з початку квітня уже проведено  52 тендери.
" ДП «Волинський облавтодор» взяло участь лише у шести із них. Наше рішення  по двох закупівлях облавтодором було оскаржене до Антимонопольного комітету України і лише завдяки цьому їм вдалось виграти два тендери. Згідно Закону України "Про публічні закупівлі", те підприємство, яке має податкову заборгованість - не може брати участі у тендері взагалі. Тому члени тендерного комітету були проти того, щоб ваше підприємство брало участь у тендері, адже у вас станом на сьогодні є майже 15 мільйонів заборгованості по податках та 23 мільйони боргу із постачання матеріалів", - наголосив він.
Ігор Свиридов також зауважив, що такі державні підприємства, як облавтодор залишились лише в 10-ти областях України, серед яких і Волинська, а в інших регіонах держави ці функції перейняли приватні структури.
"Кожен учасник закупівель може задати запитання чи висловити своє незадоволення чимось на офіційному майданчику Прозоро , на це дається місяць. Від облавтодору до нас за увесь цей час не було жодного запитання по жодному тендеру ", - додав Ігор Свиридов.
Своє бачення ситуації, що склалась озвучив і директор департаменту інфраструктури облдержадміністрації Віктор Довгополюк.  
"Згідно нинішнього законодавства, крім державних підприємств до експлуатації доріг допускаються і підприємства приватної власності. Нікому не секрет, що приватники дещо спритніші, вони вміють знайти вихід із ситуації, адже державне підприємство як працювало в спокійному режимі так і працює. То треба або розвиватися і рухатись вперед, або йти назад. Ну і треба вміти грати, адже тендерна процедура є прозорою для всіх учасників. Монополізму на цьому ринку більше немає", - зауважив він.
Руслан Мандзюк все ж наполягав на тому, що перевагу мають віддавати саме їхньому підприємству,  адже воно має розгалужену структуру,  хорошу матеріальну базу та велику кількість фахових працівників.
"Наше підприємство налічує 10 філій, структурні підрозділи яких розміщені в усіх районах області, чисельність працюючих на сьогодні складає 571 чоловік. Підприємство забезпечене усією необхідною дорожньо-будівельною технікою, виробничими базами, має 2 асфальтобетонних заводи. Без необхідних обсягів робіт ми будемо змушені звільнити близько 200-сот своїх працівників, а це призведе до соціальної напруги в колективах", -зауважив він. 
Голова профільної комісії Юрій Цейко закликав  з повагою відноситись до цього підприємства, мовляв у попередні роки дороги місцевого значення обслуговувати було нікому.
"Фінансування таких робіт тоді було вкрай обмеженим. Однак сьогодні, коли виділяються кошти на обслуговування доріг, одразу з'явилося безліч бажаючих. Їм треба подякувати, що вони виконували ці роботи, хоча звісно до їх якості у нас є чимало запитань", - сказав він. 
Одне із зауважень до роботи облавтодору озвучив депутат Олексій Панасюк. Він обурений якістю суміші, якою посипають автошляхи у зимовий період.
"Де ви цю суміш берете? Там же одне каміння", - наголосив він.
На це Руслан Мандзюк зауважив, що у підприємства є певні грунтові резерви, які формуються до початку зимового періоду.
"Ми не купляємо цю суміш, а закупляємо сіль, яка змішується із піском у певних пропорціях і ми отримуємо піщано-сольову суміш. А у піску дуже часто трапляється каміння", - сказав він.  
В результаті дискусії озвучену інформацію депутати взяли до відома. "Облдержадміністрація не може бути на чиємусь боці чи то приватної чи державної структури. Керуватись варто лише діючим законодавством, згідно якого, усі тендерні процедури мають відбуватись прозоро. Ми за те, щоб всі підприємства були в рівних умовах", - резюмував голова профільної комісії Юрій Цейко.