Михайло Імберовський: "Встановлення комісійної винагороди "Ощадбанку" за оплату комунальних послуг при сплаті через касу банку є безпідставним"

 

Верхом цинізму по відношенню до громадян України вважаю НОУ ХАУ державного ОЩАДНОГО банку, яке стосується стягнення комісії за сплату комунальних платежів не за одну платіжку, а за кожну отриману споживачем послугу, яка включена у платіжку у розмірі 3 гривні з 1 січня 2017 року, що призвело до збільшення витрат за цю банківську послугу в окремих випадках в десять разів!!! 
Реагуючи на численні звернення і обурення волинян, в суботу і сьогодні від відав декілька відділень банку, поспілкувався з лучанами щодо цього питання, зустрівшись із керівництвом банку і на основі зібраної інформації, як депутат обласної ради сьогодні подав звернення керівнику Волинського обласного управління банку, в якому попросив надати:
- копії нормативних банківських документів, якими затверджені тарифи за прийом платежів від населення;
- розрахунок собівартості послуги Ощадбанку за прийом платежів в місті Луцьку та населених пунктах області; 
- копії укладених договорів на прийом платежів укл адених між банком та підприємствами – надавачами послуг.

Також, спілкуючись із керівником Обчислювального центру м.Луцька отримав інформацію, що банк має укладені договори із КП, згідно яких вони сплачують банку за послуги, які надають, а тому ми маємо ситуацію, що як споживачі послуг, оплачуючи за іх надання в касах Ощадного банку, ми сплачуємо за них двіччі!!! (до речі у терміналах і через інтернет банк сплати комісії не вимагає...) Це підтверджує той факт, що у схваленому 1 листопада 2016 року звіті про результати дослідження ринку послуг з прийому готівкових платежів від фізичних осіб за житлово-комунальні послуги, Антимонопольний комітет України визнав неправомірність сплати громадянами комісії в банку, або поштовому відділенні при оплаті послуг ЖКГ, оскільки дані витрати закладені в тарифи!!!

Саме тому сьогодні мною зареєстрований на розгляд обласної ради проект рішення "Про звернення Волинської обласної ади до Голови Правління АТ «Ощадбанк» А. Г. Пишного щодо скасування рішення про нарахування комісії за оплату комунальних послуг при їх сплаті через каси банку"http://volynrada.gov.ua/.../pro-zvernennya-volinskoyi-oblasno... , його текст пропоную вашій ув зі:

ЗВЕРНЕННЯ
Волинської обласної ради до Голови Правління
АТ «Ощадбанк» А. Г. Пишного щодо скасування рішення про нарахування комісії за оплату комунальних послуг при їх сплаті через каси банку.

В умовах, коли постійно зростають тарифи на газ, теплову та електричну енергію, що непосильною ношею лягають на плечі найбільш знедолених і соціально незахищених верств населення, якими є українські пенсіонери Державний ощадний банк України у січні 2017 року встановив комісійну винагороду, яку утримує з населення у розмірі 3 грн. за кожен оплачений платіж в касі установ АТ «Ощадбанк». При цьому не оприлюднена собівартість однієї операції, яка суттєво відрізняється по регіонах України та не взято до уваги, що сума банківської винагороди уже врахована енергопостачальними та збутовими підприємствами при розрахунку тарифів і закладена у вартість комунальних послуг, які сплачує населення. У схваленому 1 листопада 201 6 року звіті про результати дослідження ринку послуг з прийому готівкових платежів від фізичних осіб за житлово-комунальні послуги, Антимонопольний комітет України визнав неправомірність сплати громадянами комісії в банку або поштовому відділенні при оплаті послуг ЖКГ, оскільки дані витрати закладені в тарифи.
У місті Луцьку, за сприянням місцевої влади ще у 1995 році створено єдину базу, в яку збирається інформацію з усіх комунальних служб щодо нарахованих сум за послуги, а з іншого боку – із всіх відділень «Ощадбанку» та інших банків ьких установ щодо внесеної населенням плати. Вся зведена інформація обробляється ТОВ «Місцевий обчислювальний центр» за єдиною квитанцією, яка формується в банківській установі автоматично. В касі банку оператор лише друкує квитанцію та отримує від клієнта готівку. Після введення АТ „Ощадбанк" у січні 2017 року плати в розмірі 3 грн. за кожен платіж в банківських установах міста Луцька та Волинської області, фактично за одну операцію утримують плату, яка сягає в середньому 30 гривень, тобто в десять раз перевищує обумовлений розмір. При цьому в терміналах самообслуговування Ощадбанку за здійснення аналогічної операції комісійна винагорода не стягується, що свідчить про нерівні умови, для клієнтів та порушення конкурентного законодавства на ринку банківських послуг. 
Через мережу АТ „Ощадбанк" області здійснюється до 50% всіх комунальних платежів і таке нововведення стало надто "дорогим задоволенням" для пенсіонерів, які є сумлінними платниками та вчасно розраховуються за спожиті послуги: газ, електроенергію, воду, житло, телефон тощо.
Освоїти роботу платіжного терміналу Ощадбанку вдається далеко не кожному з людей похилого віку, отож через навантаження час від часу біля терміналів теж виникають непорозуміння, люди сердяться, бо доводиться і тут чекати у черзі. 
Органи самоврядування Волинської області завжди з розумінням ставились до ролі Ощадбанку, як поважної державної банківської установи. В установах Ощадбанку області на депозитних рахунках постійно розміщується значна сума тимчасово вільних залишків бюджетних коштів, через його відділення здійснюється чимало соціальних та зарпла них проектів бюджетних установ. У 2005 році більшість приміщень, які орендував Ощадбанк у громади міста Луцька за залишковою вартістю передані у власність банку. 
З огляду на викладене, вважаємо що встановлення комісійної винагороди "Ощадбанку" за оплату комунальних послуг при сплаті через касу банку є безпідставним і звертаємося до Вас із проханням опрацювати питання щодо скасування рішення про нарахування комісії за оплату комунальних послуг при їх сплаті через каси банку.

 

Додати новий коментар

CAPTCHA
Дайте відповідь на це запитання, щоб ми знали що ви людина, а не робот.

Діяльність ради