Михайло Імберовський: "ДЕРЖАВА ТАК ПОЛЮБИЛА ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЮ, ЩО В ОТИХ ОБІЙМАХ НЕВДОВЗІ ЗАДУШИТЬ МІСЦЕВЕ САМОВРЯДУВАННЯ"

20 МІЛЬЙОНІВ ГРИВЕНЬ НЕДОРАХУЄТЬСЯ ВОЛИНЬ ЦЬОГОРІЧ, БО ФІНАНСУЄ ТЕ, ЩО ЗГІДНО ЗАКОНУ ПОВИННА ФІНАНСУВАТИ ДЕРЖАВА...
А такі об'єкти, як 27 школа в Луцьку, перинатальний центр, дороги, садочки і інші важливі речі почекають...

Експерти з питань децентралізації влади запевняють громадськість, що реформа місцевого самоврядування і територіального устрою — одна з найуспішніших в Україні.
Але реформа фінансової децентралізації як і більшість реформ, які декларує центральна влада якась клаптикова. Уряд, запевнюючи людей, що доходи місцевих бюджетів постійно зростають перекладає на них все нові видатки, які мали б фінансуватись державою, в той же час не передаючи функції управління ними. На місцеві бюджети перекладено компенсацію пільг, гарантованих державою, фінансування ПТУ, утримання закладів освіти та інше.
Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» держава фінансово забезпечує здійснення органами місцевого самоврядування повноважень у повному обсязі за рахунок закріплення за відповідними місцевими бюджетами джерел доходів бюджету, надання трансфертів з державного бюджету, а також передання органам місцевого самоврядування відповідних об'єктів державної власності. Рішення органів державної влади, які призводять до додаткових видатків органів місцевого самоврядування, обов'язково супроводжуються передачею їм необхідних фінансових ресурсів, а витрати органів місцевого самоврядування, що виникли внаслідок рішень органів державної влади і попередньо не забезпечені відповідними фінансовими ресурсами, компенсуються державою.
Внесенням змін до Бюджетного кодексу України держава з 1 січня 2015 року передала видатки на заходи з проведення лабораторно-діагностичних, лікувально-профілактичних робіт, утримання ветеринарних лікарень та ветеринарних лабораторій здійснюються на обласні бюджети. При цьому джерела доходів, за рахунок якого ці видатки мають проводитись не визначила, а все управління ветеринарною медицини, майно, приміщення, автотранспорт залишилось в віданні Держпродспоживслужби, тобто держави. Сьогодні на обласному рівні ніхто не вповноважений прийняти жодного рішення про призначення чи звільнення керівників ветмедицини, скорочення персоналу та закриттю нерентабельних ветустанов. Тобто маємо ситуацію, коли кажуть, ви гроші на утримання давайте, але в процес не втручайтесь, бо ми краще знаємо як і що. Панове урядовці, але ж як правило за музику платить, той хто її замовляє, а не всі хто в цей час знаходиться в танцювальній залі.
Виникає запитання: яким же чином органи місцевого самоврядування зможуть розбудовувати регіони та долучатися до децентралізаційної реформи, якщо від початку реформ на них щороку перекидають додаткове фінансове навантаження не надаючи жодних ресурсів і повноважень?
Саме тому я зареєстрував в обласній раді проект Звернення Волинської обласної ради до Кабінету Міністрів України щодо упорядкування питань з утримання та функціонування установ державної ветеринарної медицини, в якому пропоную вирішити питання щодо повернення з 01 січня 2018 року їх фінансування з державного бюджету. Крім того уже давно пора вносити відповідні зміни у законодавстві і переводити лікувальну ветмедицину на приватну практику, як це зроблено в Європі.

Додати новий коментар

CAPTCHA
Дайте відповідь на це запитання, щоб ми знали що ви людина, а не робот.

Діяльність ради